Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

«ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ & ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ»

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ΚΕ.Π.ΚΑ., πραγματοποίησε έρευνα στις αρχές Σεπτεμβρίου στη Βόρεια Ελλάδα για τις οικολογικές μας συνήθειες στο σπίτι και τον εργασιακό μας χώρο με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα!
Η έρευνα διεξήχθηκε 2-13/9/2013, από εταιρεία δημοσκοπήσεων, για λογαριασμό του ΚΕ.Π.ΚΑ, στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου "«Πράσινες» συνήθειες στο σπίτι και στο γραφείο" με Α/Α 1 της Πράξης "«Πράσινες» συνήθειες στο σπίτι και στο γραφείο" και Κωδ. ΟΠΣ 393609 του Άξονα Προτεραιότητας «04– Ψηφιακή σύγκλιση και επιχειρηματικότητα στην ΠΚΜ» του Ε.Π. «Μακεδονία - Θράκη».

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από εθνικούς πόρους. Η έρευνα είχε ως στόχο τη συλλογή και επεξεργασία ποσοτικών στοιχείων από μεγάλα δείγματα του πληθυσμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και υλοποιήθηκε από το ΚΕ.Π.ΚΑ. Η έρευνα στόχευε στην εξαγωγή στατιστικών συμπερασμάτων τα οποία θα αντικατοπτρίζουν τη συμπεριφορά ολόκληρου του πληθυσμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν μεταξύ άλλων είναι:
1. Το 51,71% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι είναι δύσκολο να καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ το 97,57% το θεωρεί πολύ σημαντικό και το 82,21% εφικτό.

2. Ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό ποσοστό 17,79%, δηλαδή κοντά στο 2 στους 10 καταναλωτές, θεωρεί την μείωση της κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας ως ανέφικτη.

3. Το 55,77% των συμμετεχόντων, ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο της μείωσης της κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος, θεωρεί δύσκολο να καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση νερού, ενώ το 92,93% το θεωρεί πολύ σημαντικό και το 76,89% εφικτό.

4. Μόνο το 65,62% των συμμετεχόντων γνωρίζει τι είναι η ενεργειακή σήμανση και το 23,83% δηλώνει περίπου.

5. Το 59,07% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι μια συσκευή που έχει ενεργειακή απόδοση Α με μια συσκευή που έχει ενεργειακή απόδοση Β, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Το 40,93% (Καλύτερη σε τεχνικά χαρακτηριστικά: 13,23%, Καλύτερη σε αποτελεσματικότητα: 12,01%, Ακριβότερη: 15,69%) αποδίδει στην ενεργειακή ετικέτα λάθος χαρακτηριστικά, γεγονός που ενισχύει τη θέση του ΚΕ.Π.ΚΑ. για σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση καταναλωτών.

6. Στο ερώτημα «Έστω ότι θέλετε να αγοράσετε ένα ψυγείο που κοστίζει 120ευρώ και στις προδιαγραφές διαβάζετε ότι θα πληρώσετε για ηλεκτρική ενέργεια 200 ευρώ για 5 χρόνια χρήσης. Θα το αλλάζατε για ένα όμοιο ψυγείο που κοστίζει 200ευρώ και στις προδιαγραφές διαβάζετε ότι θα πληρώσετε για ηλεκτρική ενέργεια 80 ευρώ για 5 χρόνια χρήσης;», η συντριπτική πλειοψηφία (90,62%) απάντησε “ναι” γεγονός που αποδεικνύει ότι αν ένας καταναλωτής έχει όλες τις πληροφορίες για το συνολικό κύκλο ζωής ενός προϊόντος, όπως το συνολικό κόστος, προτιμάει να πληρώσει περισσότερο για την αγορά της συσκευής, αρκεί να του εξασφαλίζει λιγότερη κατανάλωση ενέργειας.
7. Το 69,35% των συμμετεχόντων ανακυκλώνει πρώτες ύλες στο σπίτι και στο γραφείο ενώ το 24,19% προσπαθεί.

8. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών, ανακυκλώνουν χαρτί το 88,57% και πλαστικό το 83,67%. Σημαντικά μικρότερο ποσοστό ανακυκλώνει γυαλί (67,76%) και αλουμίνιο (67,35%).

9. Το 47,77% θεωρεί ότι το σημαντικότερο όφελος στο περιβάλλον από την ανακύκλωση είναι η μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος βάζοντας 5 βαθμούς σε αυτήν την επιλογή. Εξίσου σημαντικό όφελος θεωρείται και η μείωση της κατανάλωσης πρώτων υλών (36,84%) αλλά και η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης (35,74%).

10. Το 47,93% θεωρεί ότι το σημαντικότερο όφελος της επαναχρησιμοποίησης για το περιβάλλον είναι η μείωση της κατανάλωσης πρώτων υλών, βάζοντας 5 βαθμούς σε αυτήν την επιλογή. Το 38,68% βάζει μόλις ένα βαθμό στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας, καταδεικνύοντας το έλλειμμα εκπαίδευσης και σωστής διαχείρισης των πρώτων υλών και των δυνατοτήτων του.

11. Στα θέματα διατροφής οι καταναλωτές απάντησαν πιο συνειδητοποιημένα όπου το 96,71% προτιμάει τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής, τα οποία και θεωρεί φθηνότερα 95,45%, καλύτερα 100% και υγιεινά 99,55%.

Μετά τα αποτελέσματα της έρευνας, και όπως τονίζει και το ίδιο το ΚΕ.Π.ΚΑ, οι καταναλωτές χρειάζονται σωστές, πρακτικές χρήσιμες συμβουλές αλλά και κίνητρα για την καθημερινότητά τους, προκειμένου να καταφέρουν τη μείωση της κατανάλωσης νερού και ηλεκτρικής ενέργειας και την αύξηση της ορθής ανακύκλωσης διασφαλίζοντας έτσι το μέλλον για όλους.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ.–Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών - είναι μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική, πανελλαδική Ένωση Καταναλωτών η οποία εδώ και εικοσιοκτώ χρόνια, αγωνίζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των Καταναλωτών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Νέες δράσεις του Κέντρου ήδη προγραμματίζονται για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο οι οποίες θα στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, προκειμένου να υιοθετήσουν πιο «πράσινες» συνήθειες στο σπίτι και στο γραφείο, με βάση τα προβλήματα, που κατέδειξε η έρευνα.
Όποιος επιθυμεί να εγγραφεί ως μέλος μπορεί να απευθυνθεί στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30 ή να επισκεφθεί το www.kepka.org.
Πηγή: prasinizo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου